Mikä kuluttajia askarruttaa?

Taina —  11.2.2015

Näillä kuvioilla voit opetuksessasi havainnollistaa kuluttajien yleisimpiä ongelmia liittyen tavaroiden ja palveluiden kauppaan. KKV:n julkaisemat tilastot yhteydenotoista sisältävät kuluttajaneuvonnan saamat puhelut ja sähköpostit sekä kuluttaja-asiamiehelle tulleet kirjalliset valvontavihjeet ja erilaiset tiedustelut.

Kun opetat kuluttajatietoa, kerro oppilaille, että kuluttaja voi ongelmatilanteissa soittaa arkisin klo 9-15 valtakunnalliseen kuluttajaneuvontaan (p. 029 553 6901) tai syöttää tiedot KKV:n verkkosivuilta löytyvään yhteydenottolomakkeeseen. Lue lisää KKV:n verkkosivuilta, joilta löydät myös oppimistehtäviä aiheeseen liittyen.